torsdag, februari 08, 2007

And you wore my heart like a crown.

07:57

Inte lika stillsam och mysig morgon som igår. Jag gick omkring i den halvdvala jag alltid går omkring i innan jag fått frukost, och mamma kom nerför trappen och stirrade på mig i tio sekunder innan jag förstod att hon förväntade sig att jag skulle säga "Hej" eller "Godmorgon" eller nåt sånt. Men, förvänta sig inte sånt av mig klockan innan-frukost på morgonen! Så hela morgonen började med att jag blev sur för att hon inte kunde låta mig vara. Sen försökte hon prata med mig när jag hade mp3:n i öronen och såg ytterst irriterad ut varje gång jag tog ut öronsnäckan och frågade: "Va?" så hon var tvungen att upprepa sig.
Gosh.

Nåja. Jag har fått mitt kaffe. Jag har fått min gröt. Jag har fått mina ägg. Jag sitter och gäspar, gnuggar mig i ögonen och lyssnar på Anna Ternheim. Mina hemgjorda energy bars har tagit slut, jag måste visst göra nya. De var bra och goda. Jag bara önskar att jag hade kommit ihåg receptet. Sist hade jag ett recept och hälften av grejerna som skulle vara i det visste jag antingen inte vad det var för något, eller så hade vi det inte hemma. Så jag tog massa annat och det blev bra, men jag kommer inte ihåg vad det var. Åh ja. Det ordnar sig.

Innan jag ger mig iväg ska jag försöka skaffa mig något som liknar en frisyr också. Det är minusgrader ute och jag har långkalsonger på mig, dock ingen klänning idag. Jag hoppas det blir sol idag. Jag tycker om sol.

Inga kommentarer: