lördag, februari 24, 2007

And as for me? Hah, you'll see!

21:20

Dagar och ting blir inte som man räknar med. Idag skulle det tränas med pappa&bror, men gymmet stängde klockan sex och eftersom vi skulle och gratta farmor och kom iväg sent så hanns det inte med. Ev. träning imorgon efter matchen då istället, om bror vill. Annars får jag väl träna ensam, det har jag inte gjort på ett tag. Mycket roligare att träna med bror faktiskt. Tar längre tid eftersom vi pratar en del emellan, men det är det värt. De gånger som motivationen tryter så vet jag ju att han lär bli besviken om jag bara bangar. Bra mental spark i rumpan. :)

Så, vi åkte och grattade farmor och jag kramades med kusiner (<3!) och vi satt mest och småpratade lite innan vi skulle hem för att lillebror och kusin och pappa skulle på match i Lerum. Med två sekunders betänketid bestämde jag mig för att följa med och titta, och det är väl vad jag har gjort hela kvällen mest. Fick vara statistiker och inneha det mycket ansvarsfyllda uppdraget (^^) att anteckna vem som gjorde mål, hur många mål det blev, osv. De vann med 28-13, så det var inte så spännande, men bra att de vann. Lillebror blir så tjurig när de torskar.

Väl hemma igen har jag ätit gröt med äpple, päron och kanel, försökt undvika Melodifestivalen och.. jaa. Inte så mycket mer. Jag målade naglarna igen innan vi åkte till farmor, så nu är de vackert röda igen. :) Jag fick hjälpa lillebror att välja tröja till sin utstyrsel förut - jag tycker om när mina bröder ber mig om hjälp med klädval. Det känns bra att de uppskattar mina råd. Eller, det lilla sinne för stil jag må ha, kanske jag ska säga. ^^

Jag har inte haft varken linser eller glasögon på mig idag och mina ögon är ganska trötta och jag har lite ont i huvudet. Har inte orkat alls. Jag känner mig lite småskabbig och funderar på att gå och duscha. Å andra sidan blir det duscha två gånger imorgon, så vid närmre eftertanke tror jag att jag skippar det. Det får väl vara så ikväll då. :)

Inga kommentarer: