söndag, januari 28, 2007

Jag lever på mina drömmar.

10:19

Godmorgon. Jag känner mig lite velig idag. Jag har försökt sätta in min vänstra lins tre gånger nu, och nu är det bättre fast fortfarande inte helt bra. Jag tror jag ska byta lins helt, om jag inte missminner mig är det två veckor sen sist. En smula meckigt, det här med linser, fast bra mycket bättre än med glasögon. Värst är det om jag glömmer linsetuiet och sen ska sova borta. Sova med linser är ingen höjdare och ögonen känns fulla med grus efteråt. Uscha. Eller att det blir som igår och att jag inte orkar sätta in dem alls och sen sitter med dunderhuvudvärk på kvällen för att mina ögon verkligen inte trivs att se utan hjälp på dagarna.

Velandet beror på att jag inte vet om jag ska åka in till stan och träna nu, och sen träna med mamma på öppet hus-saken på gymmet här hemma, för om det inte blir något där så blir jag kinkig. Men som nämnt igår - lillebror ska spela match i Rosendal och om det nu skulle vara så att det trasslar sig så kan jag alltid åka in till stan sen. Problem solved. :)

Mina läppar är för torra på mornarna nu för tiden, så varje första leende jag tar gör alltid att jag får en spricka vid amorbågen i överläppen och det svider som sjutton. Nu har jag smörjt på Mildison, men aktar mig för att slicka mig om läpparna, för det smakar osbekrivligt illa. Gårdagens varma ångande dusch innan läggdags var ljuvlig, efteråt låg jag i sängen och läste och kände hur extremt vråltrött hela kroppen var. När jag fick läsa samma mening tre gånger för att förstå vad det faktiskt stod la jag boken på nattduksskåpet, gosade ner mig bland täcken och kuddar och somnade.

Inga kommentarer: