lördag, januari 27, 2007

Hold the line, love isn't always on time.

22:01

Jaaa. Dagen har gått, precis så som dagar har en tendens att göra hela tiden. Den här dagen har jag, av okänd och mycket underligt anledning inte haft något inplanerat (jag trodde faktiskt jag hade det, men icke så alltså), och jag har inte antsrängt mig för att få något speciellt att göra heller. Jag har helt enkelt använt dagen till att slappa. Inte så att jag inte har gjort något, för det har jag. Jag har gjort iordning och skickat iväg CV:n, vart iväg till affären och handlat, haft sista genomkikningen på mina dikter innan jag författade ett kort blev om mig själv och slutligen skrev ut alla 12 sidorna. Nu ligger det tre adresserade brev på bordet som jag imorgon ska skaffa frimärken till och skicka iväg till olika förlag i Stockholm. Jag har följt med mamma till IKEA och handlat ett nytt matbord (och kommit vilse. Jag skulle hämta en vagn och mamma skulle till en datorn och sen hittade jag henne och det kändes lite fånigt att gå till informationen och be dem ropa ut ett: "20-årig Johanna har tappat bort sin mamma"-meddelande. Hon hittade mig ändå till sist. :)) och lagat kvällsmat plus efterrätt till hela familjen. Så inte har jag varit overksam. Men ändå. Bara småsysslor och inget riktigt ansträngande precis. Och det var skönt. Det har varit en skön dag.

Jag behöver egentligen duscha, men det gör jag inte, för dels orkar jag inte det just nu och dels har jag större lust att ta ett bad. Men se den gubben går inte, för vi har inget badkar. Jag ska ta en ångande varm dusch innan jag ska gå och lägga mig, vilket nog kommer bli ganska snart. Jag har en ny bok att läsa och inget speciellt att göra uppe. Imorgon ska jag se på min lillebror som ska spela match, och mamma och jag ska promenera runt i Rosendal innan. Det ser jag fram emot. :)

Inga kommentarer: