torsdag, januari 18, 2007

I used to live alone before I knew you.

21:09

Jag börjar få sår under näsan av att snyta mig så ofta som jag gör nu. Jag tycker min förkylning kan gå över nu, jag är inte förtjust i den alls.

Det här med kärlek allså. Krångligt fan. Jag kan vara arg och ledsen och besviken och sårad och heligt förbannad till och med men jag slutar aldrig vara kär. Kanske inte någon specifik alltid, utan mer lite i det mesta och de flesta, för om jag slutar bli kär i saker slutar jag älska och det händer bara inte. Så många människor som är värda att verkligen ses på med huvudet på sne och ett leende i mungipan, med ömhet strålande ur ögonen. Känslan djupt nere i hjärtat av att jag vill våga allt med henne/honom. Trots att jag inom en för mig oöverskådlig framtid inte vill in i något förhållande så tror jag fortfarande på kärleken. Klart den finns, klart den kommer.

Linda har varit här, jag har fått sprit och ett biobesök att ta ut när jag vill. Jag har berättat om Afrika, vi har kikat på lite bilder därifrån och bakat muffiner. Sen kokade jag thé till oss och efter det var urdrucket gick vi en låång promenix för att lindra den extrema träningsvärk i mina ben och pratade om körkort och övningskörning, Åreresan, storleken har betydelse och orgasmer. Allt som allt ett mycket givande samtal och när vi kommit hem plockade jag ihop muffinerna, fick en kram och Linda gick hem. Det var en bra kväll. <3

Nu fördriver jag bara tiden för att få den att gå så jag kan gå och lägga mig. Under dagen har jag ringt Posten och försökt skriva ett CV. Det gick inte så bra. Eller jag vet inte riktigt. Mamma ska titta på det sen. Jag har lagat bönbiffar som inte var någon höjdare precis, men nu har jag prövat och vet. Vill hitta ett nytt matrecept att pröva imorgon. Jag lagade matmuffiner också, med keso, tomat och skinka i. De blev däremot helt supergoda. :) Sen har jag målat av ett fotografi på lillebror när han är liten. Jag är väl inte världens konstnär (har man två äckligt duktiga bröder att jämföra sig med så..) men jag tycker om det och tyckte det blev bra.

Jag funderar på att åak och hälsa på min gamla skola imorgon och samtidigt åka in till Wettergrens i Kungsbacka som jag inte gjorde idag för att jag icke hade ork nog. Jag har gått två promenader idag, en på morgonen och en på kvällen. Min stackars kropp gör fortfarande ont. Imorgon blir det ett styck promenad och ett styck stillsam löpning. Och på kvällen - Cabarét med bror. Jag lääängtar. :D

Inga kommentarer: