tisdag, januari 23, 2007

Glashalt idag.

15:46

Jag började morgonen med att vakna, ligga och snooza i tio minuter för att sedan panikartat inse att jag ställt klockan på ringning en timme fel framåt, så jag skulle åka med tåget om två minuter. Efter lite ihärdigt och surt svärande såg jag dessutom att det var alldeles vitt och snöade ute, så jag kunde inte heller räkna med att tåget skulle vara i tid. Det hela slutade med att jag accepterade det faktum att jag skulle bli sen och lät det ta den tid det tog att äta frukost. Jag kan inte gå till skolan utan frukost, eller mina mellanmål eller lunch. Det funkar bara inte. Det enda som händer är att jag är på dåligt humör hela dagen istället för att komma en halvtimme försent till en föreläsning. Det blev dock 40 minuter idag, för tåget var givetvis försenat. Jag fattar inte. Det snöar i Sverige varje år, och likt förbannat så tycks inte vår lokaltrafik vara anpassad efter klimtatet här. Geez!

Jaja. Jag missade inget, tycks det. Efter lunch hade vi föreläsning om fett med en ny föreläsare som hette Stefan Petterson. Han var bra och föreläsningen var intressant och jag ser fram emot imorgon bara för det. :) Sen knallade Anna och jag till A-huset och införskaffade artikelkompdendium och jag planerar att läsa lite idag åtminstonde. Sen tog jag mig till Linné, droppade en sladd och stolpade mig, med varje muskel på helspänn för att inte ramla, tillbaka till stationen och vips! nu är jag hemma. Letar lite ackord till lite låtar och tjoho förresten, jag har fått svar från en av de jag sökt sommarjobb hos. Kanske kanske. Jag är lite glad i alla fall. :)

Inga kommentarer: