måndag, januari 29, 2007

Blott stjärnorna är kvar.

07:46

Igår gick jag faktiskt och la mig efter att jag skrivit det sista igår (med lite tandborstande och bokläsande emellan) och jag kurade ihop i vanlig sovstil, hann bara vända på mig en gång innan jag somnade. Röriga, virriga tankegångar igårkväll, men inget tilltrasslat, bara sömniga tankar som inte hade så mycket koll på så något. Det gjorde inget. Jag vaknade någon gång inatt av att jag var helt kallsvettig på hela ryggen, men vände bara på täcket och somnade snart igen. Imorse när jag vaknade kände jag först mest nyvaken, men nu känner jag mig utvilad och det är en bra känsla. Jag har checkat bloggar nu på morgonen, och läst ett stycke som fick det att gnistra lite extra, fick mig att tänka: "Åh, vad gulligt!" och det är just såna där småsaker som får mig att tro på kärleken igen. Småsaker, folk som kysser varandra på stan, ett par gamla människor som håller varandra i handen, musik. I mångt och mycket musik. Igår kunde jag lyssna på Green Day i bilen och sjunga med utan att det kändes alltför hemskt, till och med. :)

Igårkväll tänkte jag vara duktig och plockade iordning mat och träningskläder så jag skulle slippa att springa runt och göra det nu på morgonen. Det funkade förvånansvärt bra, jag har helt plötsligt 20 minuter extra att göra vad jag vill med, och jag kommer inte behöva stressa till tåget alls idag. Idag ska jag ha kolhydratsföreläsning, träna med bror och ev. Bustroll och laga mat - makrill i paket och potatissallad. Det blir bra. :)

Inga kommentarer: