tisdag, december 12, 2006

No one's being sober, when tuesday comin' all over.

22:29

Jag är jättejätteJÄTTEGLAD och i det närmaste euforisk och eftersom du måste undra väldigt mycket varför ska jag inte hålla dig på halster länge: Jag klarade min kemitenta - och jag fick VG! Halleluja och jag känner mig så duktigt och vad mer - det känns välförtjänt, oh så välförtjänt, för damn, vad jag pluggade för det. Wohooo. :D

Och angående aerobicen vi skulle ha för oss på handbollen - aerobic my ass, vi hade cirkelträning hela tiden istället. ^^ Helt okej, men hysteriskt jobbigt, främst eftersom jag redan har massa träningsvärk i benen sen gympasset igår. Och naturligtvis var 8 stationer av 11 stationer där man tränade ben. Phew säger jag.

Jag läste en liten notis i Metro idag om en kille som hade blivit fälld för att ha hotat en annan kille. Enligt notisen hade han tagit stypgrepp på killen och sagt: "Du är en jävla bög som ska dö, för du förtjänar inte att leva." Alltså - om man ska hota någon och dessutom åka fast för det kan man väl åtminstonde komma med ett hot som är snyggt formulerat och har någon slags tanke bakom? Klart killen kommer dö, det gör ju alla. Förtjänar han inte att leva för att han är bög? Tja, det är väl en tolkningsfråga. Personligen tycker jag att folk får ha vilken sexuell läggning de vill, bara de inte skadar andra. Man kan ju köra på "homosexualitet är inte naturligt" osv, om man vill det i och för sig. Jaja. Han borde ha kunnat formulera sig bättre är poängen. Nu har han ett korkat uttalande i en tidning. Så går det om man inte tänker sig för. :P

Jag fryser om mina tår. Imorgon ska jag göra yoga och börja skolan 12. Jag borde åka vid 10 för att vara inne i vettig tid. Suuck.

Inga kommentarer: