tisdag, december 12, 2006

Snabbanteckning i all hast.

18:13

Mina föreläsningar är asroliga. Idag har jag bland annat fått lära min alternativa namn på citronsyracykeln, varav ett var "lemonadhojen". Det ska jag använda. ^^

En sak jag funderat över att bra tag nu är följande: på allmänna toaletter brukar det oftast finns såna där maskiner som blåser varm luft som det är meningen att man ska torka händerna under. I enstaka fall så finns det papper som man kan torka händerna på. Frågan är alltså - vilket av dem är det mest ekonomiska alternativet - pappret eller luftblåsen? Pappret behöver å ena sidan tillverkas och transporteras, för att inte tala om återvinnas, och så finns risken för att folk tar mer papper än de behöver, osv. Luftblåsen å andra sidan behöver energi att att drivas, och är förmodligen ganska lockande för små ligister som vill ha något att ha sönder. Dessutom vet jag med mig att jag avskyr de där luftapparaterna, så jag struntar alltid att torka händerna där och tar vanligt toapapper och torkar händer med istället, och den ökande åtgången av toalettpapper innebär också en en extra utgift. Så, vilken?

Idag har jag varit i skolan, tagit mig hem på en timme och en kvart (en minskning med en kvart sen igår) och kom hem på betydligt bättre humör. Igår var jag som sagt en smula förbannad när jag kom hem och lillebror kom ner och ville trösta och jag röt åt honom att han inte skulle gå nära mig för att jag riskerade att tappa självbehärskningen och slå första bästa människa. (Fy faan vad elak jag kände mig efter ett tag. Jag bad om ursäkt sen.) Så det var med en viss misstänksamhet som han ropade "Är du på bättre humör?" idag när jag kom hem. Jag är en demonsyster ibland.

Jag har lagat mat. Jag har lagt in en underbar spelningslista på "min" mp3. Jag har äntligen blivit klippt ! Underbart, kan inte låta bli att gå omrking och skaka på huvudet för att känna att det knappt finns något att skaka med, jämfört med innan. Nu ska jag bege mig till tåget och till Kungsbacka för att ha aerobic med mitt handbollslag. Ett helt handbollslag med hyfsat taskig koordinationsförmåga som har aerobic. Åh, jag kommer se så dum ut. Det här blir jättekul. ^^

Inga kommentarer: