fredag, december 15, 2006

Leta där du bor och hitta mig.

16:22

Idag började väldigt läskigt. Jag vaknade till och från inatt för att jag kunde inte sova för min nacke gjorde ont. Sen vaknade jag på riktigt vid åtta nånstans, mådde lite halvilla och konstigt, men gick upp och ner i köket för att göra frukost. Det gick över ganska fort, så jag började koka gröt. Ungefär samtidigt som jag häller ner den färdiga gröten i en skål så kommer en stoor otrevlig våg med illamående och jag slänger ifrån mig kastrullen och går i hastig takt till toaletten. Sitter där ett tag, kräks faktiskt inte, men känslan som man får efter man kräkts har jag däremot - darrig, svettig, likblek. Går tillbaka till farmor&köket, farmor skäller lite på mig för att jag uppenbarligen ätit fär dåligt igår. Enligt henne (ja, hon har ju bara varit sjuksköterska i typ femhundra år, hon borde veta.^^) fick jag ett massivt blodsockerfall och tja, symtomen stämmer, så det stämde nog. Lyckades peta i mig hela skålen gröt och ett ägg, sen fick jag order om att gå och lägga mig, så det blev marsch pannkaka i säng igen. Sov en timme och åt ett par mackor när jag vaknade och mådde mycket bättre. :)

Sen har jag mest suttit i skolan och pluggat. Kom en timme sent eftersom jag sov, men de verkade inte kinkiga för det. Smet iväg till Stigbergstorget någon gång vid 2-tiden, men det gick fort och jag var tillbaka en stund i tre. Nu sitter jag hemma hos farmor &farfar igen och väntar på att pappa ska sluta jobba så att jag ska få skjuts hem. Ikväll har jag inte mycket planerat, men jag kom på att jag har ett pepparkakshus att sätta ihop och lite hjärtan och bokstäver att dekorera, så jag har att göra ändå. Men mest av allt skulle jag vilja gå och se på "Eragon". Om jag på något mystiskt sätt skulle få pengar så ska jag se den ikväll. :)

Jag har ont som faan och går som en anka, alldeles som förutsagt. Nog om det.

Inga kommentarer: