onsdag, december 06, 2006

Let my hair down.

21:07

Allt gick bra och som planerat imorse (om jag bortser från att min mp3 säckade ihop pga. batteribrist på bussen, men det gör jag också.). Jag packade ihop mig, åkte till Fysiken och tränade. Väl där hade jag faktiskt det stora nöjet att träffa på Linda (wohoo!) så jag fick ett antal svettiga kramar innan och efter jag var klar och smet ner för att duscha. Nyduschad och fin började jag så klä på mig, för att sedan upptäcka ett stort misstag i packningen. Det sista jag tänkte innan jag gick ur mitt rum näst sista gången innan jag åkte hemifrån var: "Inte glömma bältet." Gissa vad jag hade glömt? Givetvis var det bältet. Vilket i vanliga fall inte hade varit några som helst problem eftersom det för det mesta bara är en accessoar, men idag hade jag tagit med mig mina hängslebyxor som egentligen är förstora, men väldigt sköna. Dock kräver dem bälte för att stanna uppe. Rådvill stod jag och tittade mig förvirrat omkring ett tag efter något att använda, vadsomhelst, innan jag insåg att nehe, det fanns inte. Så jag gjorde helt enkelt det enda som fanns att göra - vek in en bit av byxorna och satte under trosorna. Inte det bekvämaste att göra, men vad hade jag för alternativ? Gå utan byxor? Tror inte det va...

Idag, under en särskilt tråkig episod under en föreläsning sms:ade jag till mamma om vi inte kunde äta levergryta nån dag snart? När hon ringde lite senare berättade hon att hon tyckte det var en jättebra idé och skulle göra det till kvällsmat. Det höll mig på gott humör hela sista föreläsningen, som varade från fem till kvart i åtta. Vrålhungrig och trött tog jag tåget hem bara för att upptäcka att det står nån jävla ungsbakad falukorv med potatismos på bordet. Det visar sig (då jag med lagom ynklig, frågande röst frågar mamma: "Men.. var är levergrytan..?") att Adam kommit på att han skulle visst laga mat idag, lite vips! sådär. Och inte ville han laga levergryta. Hallå, jag såg fram emot det hela kvällen faktiskt? Ge mig min levergryta! Mamma blev arg på mig när jag svor åt lillebror (nej, jag veet att det inte är hans fel. Jag är en ond syster.) och jag gick mycket tjurigt in i köket, packade ner maten i lådor och tog fram maten som lagades i måndags. Jag äter inte falukorv i ugn med massa ost och potatismos på en onsdagkväll. Jag kan ge ett antal kostrelaterade skäl till varför jag inte göra det. Ja, jag vet att jag är kinkig när det gäller mat. Så är det. Punkt.

I övrigt har det inte hunnit hända så mycket. Jag har varit i skolan hela dagen. Jag är på huvudvärksgränsen trött och ska snart gå och lägga mig. Jag har faktiskt kommit ihåg att ringa Gabby idag, och hon löste alla mina problem. Eller större delen i alla fall. Dessutom har jag funk att se fram emot imorgon kväll. (jag och Mikkis kommer skolka oss från sjukdomsläran endast för det. ^^) Jag är så glad. <3

Inga kommentarer: