onsdag, december 13, 2006

Håll mig, och lova mig - stanna världen en stund.

22:28

Imorse så packade jag ihop allting, krängde på mig jacka och alla tre väskorna och vandrade till tåget. Ungefär vid bron vid trappan kom jag på att "Det är inte alls min mobil som ligger i fickan, det är en handbollstejprulle." och sen blev jag sur och stressade hem och hämtade mobilen och stressade tillbaka. Lyckligtvis var tåget något försenat, men det var ändå inte kul att se tåget komma inrullande när jag befinner mig på bron och att tvinga mina stackars träningsvärkande ben att börja springa under tyngden av tre väskor var inget annat än tortyr. Jag hann med tåget i alla fall. Halleluja. :)

Till föreläsningen kom jag bara fem minuter sent (hör och häpna!) och föreläsaren var typ sex minuter sen, så jag hann i tid innan han började prata ändå. Han pratade om andningseheter och lemonadhojen och mitokondrier och det var bra, det var det. :) Efter föreläsningens slut gick vi till B-huset och åt lunch. (kan man äta lunch vid fyra?) Jag åt vad som skulle varit linssoppa med potatis och morötter, men på något mystiskt sätt har jag alltid i för lite vatten, så min soppa blev någon slags.. stuvning. Den var ändock väldigt god, om än något okryddad. Mer curry och salt till nästa gång. :)

Klockan fem befann vi oss i CE04 igen för sjukdomsläran. Vi gick igenom lite mer om tyroidea (sköldkörtlen), avslutade de enokrina sjukdomarna och hoppade på gasto.. nånting. Magsäcken var det han pratade om i alla fall. Sjukdomsläran är tokrolig, men motivationen sjunker något när föreläsningen håller på från 17-->19:45. Mitt kaffe tog slut till på köpet. Jag måste förresten lägga in lite uppskattande ord om min termos. Den är blå och jättefin och köpt på Ikea och kaffet var fortfarande varmt vid sju på kvällen fast jag gjorde det vid 10 imorse. Imponerande. Heja Ikea.

Efter föreläsningens slut vandrade jag och tre andra vänner hemåt mot Mikki, för vi hade blivit lovade lite lussefika. Thé/kaffe, pepparkakor, mammabakade lussebullar och tryffelmandlar stod på menyn hemma hos henne. Efter ett tag kom det på lite salsamusik och Anna och jag började dansa och Anna var helt fascinerad av mina höfter och undrade hur jag gjorde för att bara röra på höfterna och inte resten av kroppen. (Svar: "Jag har övat som faan när ingen annan är hemma och ser hur dum jag ser ut.") ^^. Sen försökte jag demostera, och det slutade med att vi stod på golvet i Mikkis rum, shake:ade våra ass och skrattade hejdlöst åt oss emellanåt. Om vi väl kommer ut på lördag tror jag vi blir en syn för gudar. ^^

Nu är jag hemma hos farmor och farfar. Jag har diskat ur min lunchlåda och misslyckats med att skruva av locket på min termos. Jag har borstat tänderna, stolt visat upp min tenta jag hämtade ut idag och tagit ut linserna. Jag har nattlinne på mig, för första gången på hundra år känns det som. Ärligt talat minns jag inte när jag sov i nattlinne sist. Det är lila och har blommor på sig. Jag känner mig... typ gullig. Femåringsgullig. ^^ Regnet smattrar stillsamt på fönsterrutorna. Jag känner mig alltid så trygg här. Nu ska jag lägga mig och läsa lite bok innan jag somnar. Natti natt. :)

Inga kommentarer: