måndag, november 27, 2006

som säger dig - ingenting för ingenting.

17:40

Nu har jag, trots lack of energy and wanting, gjort mat till min familj. Jag har en ganska stark känsla av att min bror kommer gnälla, eftersom det är "sån där nyttig mat" innehållande massa grönsaker och andra saker som han inte äter om han kan undvika det. ;P Men, men, jag håller just på och funderar om det räcker med den maten, om det inte blev lite lite. Funderar på om jag inte ska ta och göra lite scones och eller nåt sånt att äta vid sidan av. Hmm. Neej. Jag ska ändå till affären sen för att köpa ruccola och lite annat, så då kan jag köpa morötter också och ha till. Det finns ett väldigt enkelt sätt att få mina bröder att äta morötter, och det är att göra stavar av dem. Vips! säger det, så är alla borta. Jag tänker inte ge mig, de ska äta grönsaker. Alla knep är tillåtna i krig och kärlek.. och matlagning. ^^

Måndagar är ganska tråkiga kvällar egentligen. Oftast är det bara jag hemma, och ev. lillebror som stängt in sig i ett rum med en dator och kompisar och är osocial. Trååk. Jag tänkte faktiskt ta mig in till Kungsbacka strax och försöka hitta något till pappa. Han sa flera specifika saker han vill ha imorse, bortsett från den obligatoriska radiostyrka helikoptern han konstant önskar sig. :) Jag försökte färdigställa en önskelista till jul, men den blev ganska tråkig - en pulsklocka, en träningskalender och en iPod shuffle hittills. Och åh, en sån där stoor affisch med en människa där alla muskler är namngivna. :) Apropå presenter så ska jag på vuxenkalas hos Gabby på lördag. Längtar tills dess. Jag har haft ganska mycket att längta till det senaste, det är roligt. Hon ville inte ha någon present sa hon i lördags, men den önskan respekterar jag inte alls, för jag vet precis vad hon ska få. Och jag kan tänka mig hennes min. Något av det roligaste med att umgås med Gabby är att hon är otroligt bra på att uttrycka sig och smord i käften i vanliga fall, och den graden av vältalighet bara ökar om hon blir arg eller alkoholpåverkad - det är emd andra ord aldrig tråkigt i Gabbys närhet. Babe. <3

Nu ska jag till Kungsmässan. :)

Inga kommentarer: