torsdag, november 30, 2006

One hour baby.

22:43

Klockan är senare än igår, men jag är ändå bra mycket piggare, delvis beroende på adrenalinkick efter träningen och att jag inte gått i skolan till kvart i åtta utan bara halv tre. Därefter tog jag mig hemåt och var hemma i cirka en timme där jag åt, packade träningskläder, bytte om och kollade en snabbis på "Cityakuten" innan jag begav mig iväg in till stan igen, denna gång för att dansa funk med Mikkis. Det blev en succé och var lika svinjobbigt som förut och Mikkis sa att hon vill följa med nästa gång. Vilket inte kommer bli på torsdag för då har jag föreläsning till kvart i åtta igen. Skjuut mig någon, jag kommer typ missa min handbollsträning i så fall och det vill jag inte. Så förmodligen får jag smita tidigare och kopiera de andra anteckningar sen.

Idag har varit en ganska bra dag. Lite småtråkig, men helt acceptabel. Jag har äntligen varit duktig och bytt mina lakan till ett par icketrasiga sådana. Det tog bara två veckor. Hmm. Duktig som sagt. Jag har ingen match på lördag halleluja! för Backa har utgått ur serien. Däremot har jag likt förbannat fortfarande match imorgon ikväll klockan kvart över åtta. Vem lägger en handbollsmatch kvart över åtta på en fredagkväll?! Sinnessjukt. Jag hoppas på en storartad suppoerterskara som sitter och hejar på läkataren. Det är i och för sig bara önskedrömmar, för matchen ligger mitt i Idolfinalen och inte för att jag bryr mig, men det gör ungefär resterande halva delen av Sverige. Och den andra halvan har förmodligen rolgare saker för sig. Men det är så tråkigt att spela inför tomma läktare. Så här kommer en vädjan: Snälla, kom och kika? Jag blir glad och lovar att inte utdela några svettiga kramar. :)

Vi hade ingen tränare idag på träningen och jag ringde ner pappa som förbarmade sig över oss och kom och tränade oss och det var roligt och jag är glad och tjoho, jag tycker om det. Han är bra, träningen får kvalitet och jag får feedback på vägen hem. Och jag vågar inte maska. :P Inte för att jag brukar göra det, men det händer.

Varför är det så svårt att sluta tänka på saker ibland? Försöker med vad som helst, men det sitter liksom bara fast i huvudet. Hur får man bort det då?

Nu ska jag nanna. Pappa fyller år imorgon och det innebär upp tidigt och gratta.
Natti. :)

Inga kommentarer: