tisdag, november 14, 2006

Even if you got somebody - we're just a little bit better.

22:03

Idag har jag kommit på en sak som kommer underlätta mitt liv vansinnigt mycket i framtiden, nämligen följande: Bara för att jag är lite eller mycket betuttad i/attraherad av någon så kommer det inte automatiskt innebär att jag blir kär i denna. Och jag vet att det ser ut och låter som en av de mest banala saker man kan tänka sig - men det är en helt annan sak att veta något och att faktiskt inse det. För mig är det "Eureka!" och som att jag hade upptäckt Arkimedes princip om att en i en vätska nedsänkt kropp påverkas av en lyftkraft, som är lika stor som tyngden av den undanträngda vätskemängden och yada yada yada. Lite smått fantastiskt. :)

Okej. Idag har jag pluggat kemi. Det var segt faktiskt, och jag börjar få lite panik över tentan. Inte mycket, bara mindre lugn nu än förut. Alla andra är panikslagna och dem smittas. Läskigt. Efteråt träffade jag Julia och kramades och vi letade oss fram till Andra Långgatan och hittade dit och heja oss. :) Sen hem och käka-packa-byta om och iväg till träningen. Det gick omväxlade väldigt bra och käpprätt åt helvete. Åh himmel. Jag är nog mest nöjd tror jag, det gick mest bra. Efter träningen stannade jag en stund och kikade på herrarnas match. Det var roligt, de spelade riktigt bra. Smet iväg efter halva andra halvlek och promenixade mig till stationen. Sen hem, träffade Jennifer på tåget - long time, no see. Väldigt trevligt. :) Väl hemma --> mat plus "Grey's anatomy" och jag storbölade. Sorligt avsnitt och jag är blödig - då blir det så.

Nu - trött, alltså sova.
Natti.

Inga kommentarer: