onsdag, oktober 04, 2006

Fuskstudent.

11:42

Jag sitter i skolan och håller på med våran nya leksak - ett närningsberäkningsprogram. Jag trodde att min frukost var helt okej, men jag får tydligen för lite energi. Dock enligt Livsmedelsverkats rekommendationer, inte enligt mig. Hur i hela friden blir det om en massa forskare sitter och säger åt mig hur jag ska göra och äta, och hur jag ska lära andra att göra det, och jag inte håller med? Får man göra så? Sannolikheten för att de har rätt bör ju ändå vara ganska stor, men om jag hittat ett sätt som stämmer för mig, men som är helt uppåt väggarna med vad som rekommenderas? Åh shit.

Nu blir det strax lunch, möte med projektgrupp och iväg och träna. Hoppas det är folktomt på Fysiken vid 13-tiden.

1 kommentar:

Noke sa...

Kom ihåg att rekommendationer bara är en genomsnittlig rekommendation, en riktlinje, nånting att börja tänka från. Alla har ju olika kroppsbyggnad, ämnesomsättning och vanemönster. Alla rör på sig olika mycket, på olika sätt, vid olika tillfällen och sover olika mycket. Bara genom en sån sak att äta oregelbundet förändrar intaget av näring.
Jag tror ditt jobb handlar om att gissa, testa, och känna efter vad som funkar.