söndag, september 17, 2006

You're a little late - I'm already torn.

22:21

Idag har i princip varit en massa väntan på att tiden skulle gå så det skulle bli kväll så jag kunde få spela min match. Vi kom hem från Emil runt ett/två-tiden och efter att ha tagit hand om svettiga träningskläder, ätit och följt med mamma&pappa till Almås och röstat vimsade jag runt i husetett tag innan jag tänkte "Screw this.", klädde av mig och kröp i säng. Vi sov ju borta igårnatt och jag insåg när jag bäddat ner mig vilken trygghet jag förknippar med min säng.
Jag la den ena kudden bakom ryggen och tryckte den andra nära bröstet (sängen känns alldeles för stor annars) och drog upp ena knät över den, borrade ner näsan i huvudkudden och drog täcket nära, nära upp över öronen. Sen låg jag och lät tankarna virra bäst dem ville ett tag och sen somnade jag.

Min match var en ganska sorglig historia i första halvlek, men vi skärpte oss i andra och slutresultatet blev 29-11 till oss. Vi spelade i den värsta hallen jag varit i på länge -okej för obefintlig luftkonditionering, men det fanns verkligen ingen luft i den hallen. Läskigt.
På vägen hem kom jag på att jag inte hade nån mat gjorde till imorgon, så när jag kom hem började jag tina kyckling ochgrejer, och lagade mat, så nu har jag det i alla fall. Jag tror jag har kryddat den alldeles för mycket och när jag var duktig och diskade efteråt skvätte jag vatten på mina fötter. Men maten är gjord. :)

Någon gång när det slutar vara sommar snart så ska jag baka scones, hitta en termos och fylla med kaffe/thé, ta med en filt och åka till Redbergsplatsen och sitta på berget där och titta på solnedgången. Nu ska jag stänga ner det här och kura ner mig med mina kuddar i sängen. Det blir en lång dag imorgon.

Inga kommentarer: