onsdag, september 06, 2006

Halleluja liksom.

19:02

Nu är jag hemma igen. Det känns inte riktigt som klockan borde vara sju än, bara en fyra-fem nånstans. Jag ska jobba om mindre än en timme och försöka trixa mig ifrån jobbet imorgon så jag kan gå på Neferti.. vad sjutton det nu heter. Klubb HICKA.
Oj, nu spöregnar det visst igen.

Jag har gymmat på Fysiken och det var femhundra vältränade killar, en tjej och jag. Lätt överdrift på killarna kanske, men det kändes så. Herregud, det bara svärmar av dem. Och de brer ut sig och istället för att flytta på sig mellan seten de använder en maskin så sitter de kvar och pustar och har sig. Killen jag bad om att få köra emellan hans set såg helt chockad ut, ungefär som jag hade bett honom ta av sig tröjan och dansa magdans. Jösses. Jag lyckades tajma en buss precis när jag skulle därifrån och skulle ta fram maten jag gjort iordning när jag kom på att jag glömt den i kylskåpet i skolan. Då svor jag lite ve och förbannelse över mig och åkte och hämtade den. Det blev ganska trevligt ändå, det regnade och trummade så stillsamt emot busstaket och jag läste Bob Hansson och tycker han är lika smart som förut och det planterade en mysglad känsla i magen och vad spelar en halvtimme mer eller mindre för roll när jag inte hade bråttom till något?

Hela staden översvämmas av nya chalmerister, jag tycker de är ganska söta. Min barnmentalitet fick rätt igår - bulan är faktiskt mindre och inte blå, även om den är öm och gör ont när jag råkar nudda den. Jag kommer ha en hysterisk träningsvärk i benen imorgon och få välta mig ur sängen. Snart ska jag gå och jobba och sen.. ja, vem vet? Jag har ett helt artikelkompendium att plöja igenom. :)

Inga kommentarer: