tisdag, augusti 08, 2006

Why should it be so bad to bad when it's so hard to be anything at all?

14:52

Jag undrar hur många "sista sms" jag har fått nu. Minst tre. Jag orkar inte räkna efter, vill helst radera allting, men orkar inte med det heller. Jag borde inte gnälla, vet det. Handlingar och konsekvenser. Man ska ta konsekvenserna av sitt handlande. Frågan är om det är mina konsekvenser mera.

Något har bitit mig på benet och nu ser det inte så bra ute mera, så jag försökte ringa till vårdcentralen imorse för att få en tid. Kommer fram till en av dessa (host hrrm) underbara knappvalsstationer och får trycka på siffror och knappa in mitt telefonnummer innan jag får reda på att de ska ringa upp mig halv tre. När de väl ringer upp mig blir summan av kardemumman att de inte har några tider kvar, och att jag antingen kan åka och sätta mig i Kungsbacka och vänta tills någon tittar på mig eller ringa imorgon vid sju när telefonslussen öppnar och hoppas på att få en tid. Tjohoo. Pest eller kolera. Och jag hinner inte med att åka och sätta mig i Kungsbacka, för jag vet inte hur lång tid det kommer ta, och jag ska jobba sen. Jobba, inte träna, lägg märke till det. Mamma brukar jobba åt mig på tisdagar, men hon skulle på friidrottsEM med farfar. Skräp. Missförstå mig inte, jag unnar verkligen mamma det, men i valet mellan träning och jobb så föredrar jag träning alla gånger. Nåja. Suck.

Inga kommentarer: