tisdag, augusti 08, 2006

"Det är tisdag idag."

23:47

Mycket observant. Det stämmer. Det är tisdag idag. Sagt med ett obeskrivligt tonfall var det det i särklass roligaste jag har hört idag. :)

Idag blev inte riktigt som planerat. Vilket i sin tur ledde till som det brukar bli - först blev jag en smula (massa smulor) förbannad, och nu bara skrattar jag åt det. Meningslöst att göra annat, att tjura, lika bra att se det komiska i situationen. Mitt humör har under dagen gått neeeeråt och sen uppåt igen ju senare kväll det blev. Sen landade jag någonstans på Lisebergsstationen, tog ett djupt andetag, klickade mig fram till inkorgen på mobilen och började radera. (Jag skulle vilja skriva att "allting känns så mycket bättre nu" och "jag känner verkligen att jag gjort rätt" och liknande klyschor, men det vet jag inte, så det kan jag inte. Var finns den gudomliga vägledningen när jag behöver den? Kan det inte vara lite hallelujahkörer och moln som öppnar sig så solen kan skina ner på mig så jag vet att den här gången gjorde jag faktiskt rätt?) Sen satte jag Anna Ternheim i öronen och lät henne sjunga för mig tills tåget kom.

Jag läste i Metro.. igår tror jag.. "Akta dig för charmiga killar." Screw that, man ska unna sig roliga saker här i livet.

För första gången på länge så önskar jag mig någon att sova med. Att få kura ihop sig bredvid någon, lägga huvudet på bröstkorgen och somna med någon annans andetag i öronen. Lite trygghet bara. Allt går upp och ner nu, jag vill bara stanna tiden en stund och vara lite trygg. Jag ska nog sova med Linda imorgon. Spoon me up.

Vänner- ikväll - tack, ni är (känns som en underdrift) underbara.

Inga kommentarer: