onsdag, augusti 09, 2006

Skräp.

10:51

Imorse innan min promenad var jag väldigt, väldigt arg. Varför detta? Jo, för att jag hade, enligt gårdagens instruktioner från vårdcentralen, satt klockan så att den väckte mig strax innan sju och ringde telefonslussen för att jag skulle få en tid. Gör allting med de där knapparna som man skulle och fick upplysningen om att jag skulle bli uppringd klockan tjugo i nio. Sätter klockan på halv nio och somnar om. Vaknar av klockans glada pipande och hinner nästan somna om igen innan jag kommer på att jag måste hålla mig vaken, annars missar jag telefonsamtalet. Ligger och halvslumrar och vaknar om vartannat tills någon ringer klockan nio. Och berättar att alla tider är slut. Yeees. Hur ska man kunna få en undersökningstid om det inte ens hjälper att ringa såfort telefonslussen öppnat? Skräp.

Alltså. Nu har jag ätit frukost, duschat och allt sånt där, och mamma och jag ska in och tillbringa jagvetintehur-lång tid på närakuten i Kungsbacka. Tjohoo. Jag avskyr svensk sjukvård.

Inga kommentarer: