onsdag, augusti 09, 2006

J'ai le béguin pour toi.

15:08

Mitt humör har gjort en helomvändning. Jag tycker väldigt mycket om närakuten i Kungsbacka. För första gången i mitt liv så tog det bara lite mer än en timme. Kortast tid tog det inne hos läkaren. Han tittade på mitt ben, kände lite, konstaterade "fästingbett" och sa att han skulle mejla receptet till apoteket så jag kunde få ut det på en gång. Nu är jag satt på pencillin i nio dagar medräknat idag och sen ska det vara bra. Skönt. :) Enda nackdelen är träningen. Jag frågade en av sköterskorna om jag fick träna eller inte och hon frågade "Hur mycket tränar du?" och jag pep "5-6 dagar i veckan.." och plötsligt såg hon vääldigt osäker ut. Jag slapp totalt träningsförbud i alla fall, fick bara order om att hålla mig till handbollsträningarna och ta det lite lugnt på dem. Jag ska sköta mig, jag har varken tid eller lust med hjärnhinneinflammation.

Det är handbollscup i Lysekil i helgen, hade jag totalt glömt av innan jag blev påmind om det igår. Jag vill åka dit, jag vill spela, men det kan jag se i månen efter. Funderar på att åka dit ändå som hängiven supporter och heja lite. Trots allt är det kul att bara vara på cup och titta. Inte lika kul som att spela, men ändå.

Jag vill att det ska vara kväll nu, jag vill vara hos Linda och vara trygg och cuddle up next to her och berätta saker och skratta och kramas och ta en liten paus från livet att tag. Strax ska jag upp till biblioteket och låna fler böcker av Paulo Coelho. Och jag måste laga mina jeans. De är så välanvända att tyget mellan benen har blivit så tunnslitet att det gått sönder, och trots det kan jag inte förmå mig att kasta dem. De är så sköna. Jag ska be mamma hjälpa mig lappa dem och förlänga deras liv åtminstonde ett tag till. :)

Inga kommentarer: