tisdag, augusti 29, 2006

Tisdag kväll, lite senare ändå.

22:49

Kvällen har tillbringats med först "Gilmore girls" uppe i mammas och pappas säng (yes, det är ingen i min familj som vill kolla på tjejiga serier med mig.) för att sedan avslutas med "Desperate Housewives" nere i soffan med en kopp thé och mamma. Fabulous evening, indeed. :)

Nu ska vi se här. Vad var det jag skrev förut att jag skulle göra idag? Läsa kurslitteratur - check. Jag ska avsluta kapitlet jag på började hem på tåget från träningen, coh så har jag bara kap 11-->19 kvaratt läsa. Och jag har inte ens behövt tvinga mig igenom boken än. Heja heja. :) Nästa punkt var att skriva lite - mission failed. Däremot har jag gått igenom alla (Okej. De flesta. Det skulle ta en jäkla tid att gå igenom alla.) mina egna dikter, en del favoriter jag har och letat mig tokig efter en dikt som Linda skrivit som jag älskar som jag hittade och den heter "Inatt är jag vacker" och det tänker jag inte glömma nu. Och sparat en del i ett Word-dokument som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av sen. :) Nästa punkt?Smita från jobbet för att kunna träna handboll. Också check. Jag ringde hon som städar på måndagar och fredagar och hon kunde städa ikväll. Helt jättesnällt och jippie. :) Det ledde alltså till att jag kunde åka och träna. Så dominocheck på det. Slutligen skulle jag laga mat, och det gjorde jag med - ratatouille med viltskav och quinoa. Mycket godare än jag trodde det skulle bli. Fast mycket. Jag har inget sinne för portioner, jag lagar alltid för mycket mat. :P
Så, alla saker gjorda utom en. Yay. :)

Jag har en sån vansinnig träningsvärk, herreminjösses. Där fick jag för att rivstarta ett träningsuppehåll på typ tre veckor med att leda ett yogapass och sen träna handboll och sen inte orka stretcha efteråt. :P
Och för att hålla mitt sovschema så ska jag avsluta det här nu och gå och lägga mig nu.
Natti natt. :)

Inga kommentarer: