torsdag, augusti 31, 2006

Sont des mots qui vont très bien ensamble.

10:03

Jag ville slå ihjäl min telefon när den ringde klockan sju imorse. Sen ville jag slå sen igen när den ringde efter fem minuter igen för att jag hade tryckt på snooze. Men upp kom jag, även om jag halvsov mig fram tills klockan var tjugo i åtta och jag hade fått frukost i mig. Klockan åtta satte jag mig på pendeln till Kungsbacka och åkte och körde bil. Jag tycker om min körskolelärare, han är rolig. Förra gången talade han om att det går inte att lita på en endaste människa när man sitter bakom en ratt, inte ens honom. Känns ju tryggt och bra. :P Idag fick jag köra slingrig liten landsväg och på hemvägen fick jag tokbromsa. Skoj. :D

Idaaag. Jobba och träning ikväll. Maten behövs knappast lagas. Hum, jag ska nog baka. Det känns som fredag fast det bara är torsdag. Jag skulle behövastarkare glas i mina glasögon. Eller linser. Helst av allt linser. Mitt studiebidrag kommer gå upp i rök totalt. Jag är skyldig folk pengar, behöver ett fungerande busskort, snart nytt fritidskort, vill helst skaffa linser så jag ser något (Okej. Jag ser något. Ser mer då.) när jag spelar. Plus kurslitteratur och nollning och räkningar och tjosan. Jag borde börja föra kassabok igen, så kanske jag får en aning om vart pengarna tar vägen.

Jag har läst 13 kapitel i min "Vetenskapsteori för nybörjare", det innebär 6 kapitel kvar. Jag trodde aldrig jag skulle komma för de tre första kapitlena ens. Jag längtar efter en kopp kaffe. Jag kommer bli hyper och annat, men det får jag ta.

Inga kommentarer: