torsdag, augusti 31, 2006

Coffebreak.

13:30

Jag har bokat nya körlektioner. Jag har diskuterat politik med mamma. Jag har druckit kaffe med kardemumma (sist jag gjorde det så var mormor&morfar här och både morfar och pappa klagade och tyckte att det inte luktade kaffe, det luktade glögg. Gnälligt, det luktar jättegott. :)) och tagit mod till mig och frågat mamma om jag fick låna pengar. Hon löste smidigt en del genom att sägaatt hon kunde betala kåravgiften (Halleluja!) och det var inga problem med resten heller. Så nu har jag, okej, inte återställt ekonomin, men jag slipper i alla fall dagdrömma mardrömmar om att kronofogden ska komma och ta min dator/stereo/säng/vattenflaska, osv.
Jag tror jag är i seriöst behov av lite planering. Jag har en kalender någonstans (läs: i påsen från Wettergrens, för jag har inte ens packat upp den än.)

Jag skulle hjälpa mamma med en massa saker, men jag minns inte. Det gör nog hon. :)

Inga kommentarer: