fredag, augusti 18, 2006

Panik?

18:24

Jag har äntligen fått hem mitt antagningsbesked, och tillsammans med det kom ett stort brunt kuvert från Göteborgs Universitet med en massa info om mitt program,och kursen vi ska börja läsa, och vad man ska göra innan och kurslitteratur och låskoder och grejer och jag satt och läste och kände hur undan för undan paniken spred sig i hela kroppen. När jag hade läst klart satt jag och stirrade rätt ut i luften med alla papprena tätt tryckt intill bröstet och tänkte positivt: "Jag kommer dö."

Trots att hjärtat skenar som en galopperande häst i bröstet har jag lugnat ner mig lite. Sitter och väntar på att min prickiga mugg full med thé ska svalna och ska alldeles strax sätta på "Vittring" och skråla med i "Allting som jag vill, kan jag göra, aaah aaaah aaaah!" så kommer det kännas lite bättre sen.

(Jag borde vara mer misstänksam när pappa ropar på mig. Hittills har min brist på misstänksamhet renderat mig att bära först en diskmaskin och sen en diskbänk. :P)

Inga kommentarer: