torsdag, augusti 10, 2006

I'll follow you tonight.

23:46

Idag har jag - hör och häpna - städat rummet. och då menar jag ingen liten dammsugning och bortplockning av kläder, nej, jag har verkligen städat rummet, ordentligt och grundligt. Jag började med att plocka ur byrån och leta igenom allt skräp och varför hade jag X antal par strumpbyxor som jag dels aldrig använder och dels var trasiga? Jag slängde en massa, och dammsög hyllorna. Sen begav jag mig ner under sängen och gjorde snabbdammsugning, släpade ut lådor och slängde lite mer grejer. Dammsög igen och avslutade med att torka golvet under sängen. Shit, det behövdes. Sen hade turen kommit till hyllorna. Plockade ner alla prydnadssaker som stod framme (de är helt adorable, men just nu känns det inte som jag vill ha dem framme) och dammtorkade hyllan och nu är mina böcker mycket tjusigt uppsatta där - efter höjden på böckerna. Screw bokstavsordning. :P Rensade från de två andra hyllorna också, slängde en massa ljushållare som var väldigt fina men som inte passade in nu. Behöll en del. Slängde massa.. kroppsvårdssaker som jag aldrig använt heller. Vid det laget bedömde jag att golvet hade torkat under sängen och knuffade tillbaka allt på plats igen. Sen kom det som blev värst, nämligen att sortera CD-skivor, hitta rätt fodral och skriva nya innehållsförteckningar till de jag hade tappat bort. Sen fick jag ännu ett ryck och tyckte att när jag är igång att städa skrivbordet kan jag lika gärna städa tangenbordet. Idag har jag alltså pillat bort varenda knapp, torkat någorlunda rent under, torkat knappen och satt tillbaka den. :)

Slutligen fick jag allt på plats som jag slängt i sängen i brist på bättre förvaring, dammsög golvet (till och med under mattan!) och la tillbaka alla saker som jag hade i mitt rum som inte var mina på sina respektive platser. Gissa om jag känner mig duktig. (Det blev ganska mycket nostalgi idag, eftersom jag hittade massa saker som jag glömt av. Något av det bästa var när jag skulle in under skrivbordet och hittade lådan med mina fuskConverse. De är banne mig nästan gråa istället för blåa, fullständigt sönderslitna i hälarna och lite överallt. Dessutom står det saker skriva med bläck överallt. "GT - o4", "The Ark! Calleth you, cometh I", men jag höll på att börja gråta när jag läste "Jag älskar dig Johanna mer än vad Erik gör!" Haha.^^ Fråga mig någon gång, det är en ganska lustig historia, eller hur Gabby? ;))

Sen fick jag i och för sig stressa som en galning för att hinna få i mig mat, packa träningsgrejer och gå till jobbet, men jag har ett mycket välstädat rum. :) Besök välkommnas. ;)

Träningen idag var både lycka och helvete. Lycka för att det var länge sen jag kände att mina ben var så pigga som idag. Helvete eftersom jag går på pencillin och är strängt beordrad att ta det lugnt. För första gången i mitt liv ville jag springa "Idioten"- och fick inte. Inga kontringar. Ingen match på slutet. Och så en vecka till i samma stil som idag. Det kryyyper i hela kroppen, jag kommer bli tokig. Och jag kommer ha stora tendenser till att vilja slå min lillebror när han spelar cup i helgen.

Imorgon (ska man vara petig är det idag) ska jag.. inte träna. Och vara grymt avundsjuk på alla jag känner som får spela i Havets Cup. Nej, förlåt, jag ska skärpa mig. Gnällspik.
Imorgon (idag) ska jag kanske gå på Lisa Miskovsky. Och kanske gå ut med min tjejliga. Och alldeles säkert in till Göteborgskalaset på kvällen.

Och nu ska jag alldeles säkert sova. Natti.

Inga kommentarer: