lördag, augusti 19, 2006

I taket lyser stjärnorna.

00:20

Jag hade precis gått och lagt mig, och blev ytterst förvånad när telefonen ringde. Blev ännu mer förvånad när det visade sig vara Malin. Fem minuter senare satt jag på Lindome station med Malin, Jocke och en annan flicka jag inte känner och pratade. Vi höll låda tills deras tåg kom och sen vandrade jag hem igen. Fast jag ville inte riktigt hem. Vill fortfarande inte riktigt vara hemma.

Jag är trött, men det ligger lite i baksidan av huvudet. Och jag.. jag vet inte riktigt. Det är något speciellt med inatt. För en gångs skull tänker jag gå på vad som verkar vara en heltokig känsla och åka in till Göteborg, till Slottskogen och lägga mig och kolla på stjärnorna. Ingen Julia hemma, Linda sover med Bumby, Carin bor i Frillesås, Gabby måste vara hemma, Louice bor också långt borta och de få människorna jag känner i Göteborg vågar jag inte höra av mig till, för de sover nog nu. Och min bror är inte hemma. Fandå. Murphy.

Jag ska åka dit. Faktiskt. Om någon av ovan nämnda ångrar sig, så ring, tack. :)
Jag vill ha sällskap.

Inga kommentarer: