måndag, augusti 14, 2006

Hon har ett sätt att flytta höfterna försiktigt när hon går.

22:40

Jumper, hur länge sen var det inte jag lyssnade på Jumper? Evigheter sen känns det som.

Jag var nere på träningen och sa hej. Och fick abstinens när jag såg killarna träna. Boll, klister, springa - ge mig! Pappa gav mig det onda ögat idag på lunchen när jag sa att jag ville träna. Med en enda blick lyckades han förmedla: "Om jag var du, unga dam, så skulle jag se till att ta det lugnt under tiden som jag går på medicin så jag inte får hjärn/hjärtmuskelinflammation och inte kan träna på mer än två ynka veckor. Tänk på det!" Pappor. Varför har de nästan alltid rätt i de fallen när man vill att de ska ha fel? Jag känner mig mycket lat och hela benen är helt spattiga. Jag kan inte ens ta mina morgonpromenader längre. Ve och fasa och så vidare.

Jag har fått en mening ur en Depeche Mode-låt på hjärnan - "Let me see you stripped down to the bone." Om jag ska vara verkligt petig så kan jag nog inget annat ur den låten.. vilket stör mig ännu mer. Jag hade ett (relvativt fåfängt kan jag medge) mantra som jag upprepat för mig själv: "Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt."
Pff. Jag ska försöka nu. Jag har två böcker att läsa ut till imorgon också. Hoppsan.

Inga kommentarer: