måndag, augusti 14, 2006

Come on Eileen.

16:35

Imorse vaknade jag klockan sju av att telefonen ringde. Sen låg jag halvvaken och slumrade i en kvart och tänkte förvirrade tankar om min dröm som jag inte minns längre och efter en kvart kom pappa och viskade "Klockan är kvart över sju.." och jag tog mig motvilligt upp. Efter att i mitt förvirrade tillstånd lyckats ta på mig kläder hasade jag mig ner för trappen med en tanke i huvudet: "Spisen är borttagen och jag måste koka gröt i mikron." Döm om min förvåning när hela köket är rensat. Inte ens diskbänken är kvar. Fullständigt tomt. Eko eko, ungefär. Det hela slutade (eller började kanske jag ska säga- det var ju trots allt morgon.) med att jag fick sitta och vänta i en och halv timme på hantverkarfolk och på att mamma och pappa var för nyfikna för att slita sig därifrån. Sen kom vi äntligen hem till farmor och jag fick min älskade och välbehövliga gröt. Efter frukosten så somnade jag nästan på köksbordet och gick upp och la mig i farmors säng och slocknade i två timmar. Godmorgon. :P

Nu är jag hemma igen, och köket är fortfarande eko, eko, men nu är det ett lager cement över golvet, så vi slipper kliva på sladdar och grejer. Det nya köket ska komma om en vecka. Känslan över att det ska komma och installeras är ungefär som den jag hade efter att ha kommit hem från mitt första lajv - för förmodligen första gången i mitt liv uppskattade jag till fullo varm mat och varmvatten. Halleluja, liksom. :)

Jag sitter totaltfast i Bob Hansson. Jag läste ut "Halleluja, liksom" i fredags, men kan inte låta bli att bläddra igenom den gång på gång och läsa de styckena som har satt sig fast mest. "Havreflarn" kunde jag inte låta bli att citera hel och hållen här. :) Jag ligger för mig själv med boken uppslagen i knät och mumlar dem halvhögt på kvällarna, för jag kan inte att läsa dem tyst någon längre stund - de vill läsas högt, bli uttalade. Jag har letat som en tok efter ljudfilen till "Havreflarn"- den ska finnas, jag vet det, jag har hört den förut. Men inte hittat den än.

Jag hade rätt igår. Jag kan se i månen efter att träna idag. Och det blir inte bättre känns det som. Huu.

Inga kommentarer: