måndag, augusti 14, 2006

Jag ska inte påstå att jag tänker realistiskt. Det gör jag inte, jag trasslar mig.

00:16

Mina fingrar luktar metall. Jag försöker lära mig "Stairway to heaven" igen och ja.. det går ju framåt i alla fall. Det låter fortfarande mer som jag försöker strypa gitarren än något annat, men det går framåt.

Idag har jag knappt varit hemma något alls, känns det som. Åkte in till Göteborgvid ett-tiden och fikade och kollade på CD:s och vips! så hade tre timmar gått. Hem en snabbis där jag försökte ordna mat genom att ta mig upp till affären med min bror som trevligt sällskap. Där tänkte jag köpa grillad kyckling, men det försvårades av att det inte fanns någon. Alltså handlade jag en påse med frysta kycklingklubbor, färska sockerärtor och tre bröd. (Alltså inte allt i samma påse utan.. äh. Du fattar poängen.) Sen hem igen och äta upp ett av bröden innan jag snabbt och smidigt tog mig till tåget. Hoppade av i Kungsbacka och hoppade på 732:an. Och sen åkte jag ut på landet. Lååångt ut på landet. Ända bort till slutstationen, där Carin mötte upp mig med perfekt precision. Tillbringade sedan kvällen med Carin, Hanna och Jonas. När kvällen var slut fick jag skjuts till en busshållplats och åkte hem med magen full av glada känslor. Bra dag.

Jag fick alla bilderna av Maria mejlade till mig. Herregud. Vilka ansiktsuttryck jag får till. Jag vet inte om jag ska vara förtjust eller skrämmas av mig själv. :P
Såvida jag inte genomgår ett mirakel inatt så kommer jag inte kunna träna handboll imorgon. Eller på tisdag. Förhoppningsvis på torsdag. Troligtvis inte då heller. Döden, döden. Till råga på allt blir jag (hela familjen) utkörd(/a) ur huset imorgon vid klockan åtta för att hantverkarfolk ska spackla golvet i köket och grejer. Det blir att bo hemma hos farmor och farfar. Farmor har en cykel, den ska jag låna.

Nu är det natt, det blåser kallt på mina ben från fönstret. Jag ska borsta tänderna och så i säng. Natti natt.

Inga kommentarer: