tisdag, augusti 29, 2006

Get myself into it.

11:52

Jag sover för länge på dagarna. Vips! så är klockan tolv, halva dagen har gått och vad har jag gjort? Sovit, cyklat och ätit frukost. Nej, nu blir det skärpning.

Idag har jag tänkt att läsa lite kurslitteratur (jag är fortfarande jätteförtjust i min "Vetenskapsteori för nybörjare".), pröva att skriva lite och dessutom försöka smita från jobbet ikväll så jag kan träna handboll. Och laga mat. Jag har en aubergine och en zucchini i kylskåpet som jag måste se till att äta upp innan de möglar.

Solen lyser lite förrädiskt idag - jag misstänker regn vilken sekund som helst. Igår skulle jag ta mig till gymmet innan yogapasset och vädrets makter hade just då behagat framkallat ett monsunregn (av den typen som passar bättre i Amazonas regnskogar än i en förort till Möndal.) så jag bad mamma att skjutsa mig. Hon tittade på mig i två sekunder och sa: "Ta på dig regnkläderna och cykla." Tack mor. :P

Inga kommentarer: