tisdag, augusti 15, 2006

Dialog.

17:44

Dialog mellan mina bröder och mig:

(Oscar kommer in i vardagsrummet därAdam och jag sitter i soffan och kollar på TV)
Oscar - Vad kollar ni på?
Jag - Greys Anatomy, ska du kolla?
Oscar - Nej, jag ska upp kolla på "Blair Witch Project".Vill du vara med?
Jag - Nej, aldrig i livet! (jag är en osedvanligt feg människa,och sist jag såg den filmen var en mörk höstkväll med Julia, vi satt uppkrupna i ett hörn av hennes säng och klamrade oss skräckslagna fast vid varandra. Sen när jag skulle hem sprang jag det fortaste jag kunde. Det är typ 50 meter mellan våra hus..)
Oscar - Men kom igen då!
Jag - Nej, jag kommer dö!
Adam - Jag vill kolla!
Oscar - (svarar inte)
Jag - (efter viss tvekan) Okejdå.
Oscar - Ja!
Adam - Jag med!
Oscar -Okej.
Jag - Så om jag får vara med och kolla så får Adam det med? Jag känner mig uppskattad.
Oscar - Jamen vaddå, annars blir det ju värsta bögpartyt!

(och senaste kommentaren var "Kom alla mina barn, nu ska vi se på film! Den är på ryska, hoppas det inte gör något!". Tjohej .:))

Inga kommentarer: