fredag, juli 28, 2006

Deliverance.

00:25

Det dröjde inte lång stund alls. Det var länge sen jag satt uppe på natten, skrev och tänkte. Rubriken är norpad från en låt av Christian Kjellvander - nyupptäck musik för mig. Musik är fascinerande. Så mycket minnen, så mycket som andra skriver som stämmer in på mig själv, så mycket man kan lära sig. Så mycket känslor.

Jag vet att vissa delar av min ungängeskrest tycker jag är en smula jobbig med min inställning att känna den känslan jag har just nu. Är jag ledsen är jag hellre ledsen tills jag slutar vara ledsen än struntar i det. Därmed inte sagt att jag inte kan bli uppmuntrad när jag är ledsen, eller kan bli ledsen när jag är glad, osv. Nu blev det sådär rörigt jag varnade för innan. Attans.
I vilket fall - jag tycker det är viktigt. Att känna alla känslor. Oh, det blir för invecklat. Fråga mig någon gång för närmre information.

Åh, det finns saker jag vill skriva om, men som jag inte riktigt vet om jag ska tillåta mig att skriva om. Och det känns konstigt att skriva i metaforer, för dem det rör kommer förstå i alla fall. Dessa metaforer. Så praktiska, men ändå så jobbiga. Ibland vill jag spy på allt vad metaforer heter och bara ställa raka frågor och få raka svar. Kakmetafora mig hit och dit, jag har ingen aning alls längre. Fast jag vet vad jag vill, men jag är förvirrad ändå.
(Jag sa ju det! Fullt av metaforer! Och människan jag menar kommer förstå ändå. Jösses, just nu känner jag bara för att ringa dit och säga allt och ingenting. Det här stycket håller på att spåra ur (har spårat ur) , jag avslutar det utan större finesser nu.)

Klockan är halv ett, David Gray sjunger för mig och jag ska gå och lägga mig, såfort jag borstat tänderna. Kära nån, jag har en nylånad bok som jag vill och kommer läsa innan jag ska sova. Imorgon är det fest med Carin och massa okända människor och jag känner mig vansinnigt tjejig när jag tänker "Vad ska jag ha på mig?!"

Inga kommentarer: