onsdag, mars 07, 2012

Jag och den nyvakna solen.

09:51

Det blev ingen löparrunda på Safjället, men väl en sväng ute i Föräldrarhemmet. samma slinga som jag kört hundratals gånger - upp mot min gamla lågstadieskola, svänga av och upp och runt ett varv runt Mossen och så hem igen. För två år sen skrev MarathonMia om AquaSocks, som ett budgetalternativ till Vibram-dojor och jag tycker om känslan av att vara riktigt nära marken när jag springer. Det blir ett helt annat löpsteg, med väldigt lite hälisättning och väldigt mycket löpning på framfoten. Jag gillar det och det är i mina Aquasocks som jag sprungit mina senaste två pass. Som belöning har jag fått massa träningsvärk i vaderna, lite ömma fotsulor och fortfarande ingen känning i hälsenan. Det, och två väldigt fina träningspass med solen i ögonen. Imorse vad jag uppe strax efter sju och sprang med den nyvakna solen. Fint sätt att starta en onsdag!

Inga kommentarer: