lördag, mars 17, 2012

Gnällbälteslördag.

11:01

Igår vaknade jag klockan tre och sen kunde jag inte somna om på en och en halv timme. Frustration. Trots det var jag inte alls så trött som jag trodde jag skulle vara när jag halv nio mötte upp lady Hickups vid Fysiken för att leka cirkelträning med henne. Efter lite förvirring om provträningsbiljetten ("Jag undrar om det finns något slutdatum på den här... hoppsan.") konstaterade Lady helt sonika "Jaha, då får vi väl träna utomhus istället." Så, istället för varm inomhusträning körde vi svettig och lite småskitig utomhusträning med de medel som stod oss till buds. Grymt roligt och jag är SÅ GLAD att vi hade träningsdejt, för jag behövde definitivt lite pepp i form av en träningskompis efter att ha tränat själv hela veckan!

Jag kom hem till ett ljuvligt varmt bad som tyvärr slutade med en översvämmad avloppsbrunn och vatten över hela badrumsgolvet - jag förvånade mig själv med att inte explodera av ilska. Skönt trött och avslappnad kropp som bara blev tröttare och tröttare från det ögonblick jag satte mig i bilen med familjen och åkte till Gnällbältet. Väl framme firade vi kusin Sana och innan klockan var 11 hade jag bäddat ner mig i sängen - somnade som en sten.

Yrvaknade varm och lugn i sängen hos mormor&morfar. Vände på mig och somnade om. Entimmesfrukost med Melodikrysset, morfars kommentarer som får mig att le och mormors mjuka, snälla händer. Rostad macka med plommonmarmelad.


Träningen är jäkligt pepp just nu - jag längtar efter att bli starkare och snabbare! Jag har funderat mycket över livet och arbetssituationen och kommer göra en del förändringar ganska snart - in med mer energi och sånt jag vill göra! Jag är i leta-informations-fasen just nu, men snar, snart så tänker jag förflytta mig till "förberedelse"-fasen. Stay tuned! :)

Inga kommentarer: