måndag, mars 05, 2012

Bromskloss.

14:38

Förra arbetsvecka som var två dagar var alldeles lagom lång. Jag har njutit till tusen av en lugn och skön helg där jag gjorde både sånt som jag behövt och sånt som har varit kul. 

Min fina, fina mormor ringde i lördags och så pratade vi lite. Varje gång vi hörs av så längtar jag lite extra efter henne och morfar och varje gång jag hör deras röster så önskar jag att de inte bodde ända långt bort i Gnällbältet. Nästa resan dit är satt till helgen nästa vecka. Det ser jag så mycket fram emot! Mormor är bra för att hon alltid säger åt mig att ta det lugnt - och ungefär i samma veva så brukar jag oftast inse att jag tror att jag tar det lugnt, men inte gör det så mycket som jag tror. Vi skrattade både två när jag kallade henne "min bromskloss". Det är bra, jag tror alla behöver en sån.

Jag avslutade min korta vecka i fredags med att för första gången framföra en egen koreografi för publik på Twisted Feet DA:s event Showdown. Det är: "en tävling som kommer äga rum vid tre tillfällen under terminen. Tanken är att ni ska få chans att stå på scen framför en publik och presentera ert material på ett professionellt sätt." Jag var hemskt nervös och pendlade från "WOHO!" till "Det här är en så dum idé..." men i slutändan gick det bra och jag hade jätteroligt. När allt adrenalinet hade lagt sig var jag dessutom helt slut och släpade min trötta kropp hem till sängen.

Lördagen gjorde jag mest ingenting. Hälsenan är fortfarande inte vad den brukar vara, men bättre, så jag gick/sprang ett varv runt Safjället på prov och det gick fint! Det känns ju att jag inte kan ta i... men lite är bättre än ingenting! Dessutom var det helt fantastiskt väder och jag lapade solsken som en katt. På söndagen bakade jag misslyckade pariserbullar där nästan all fyllning läckte ur och hade bakfika hemma hos mig med Gabs, Lady Hickups och Matderivén. Avslutade kvällen med att promenixa Mölndal runt med Lady Hickups och lösa världsproblem. Vi kom fram till att magkänsla är viktigt, att vi har typ 50 år på oss att göra vad vi vill och att vi ska tänka: "Vad är det värsta som kan hända?" lite, lite oftare. Inte bry sig så mycket om det oviktiga. 

Jag tror och känner att jag halkat lite i obalans de senaste veckorna. Lite för mycket energi ut, lite för lite energi in, men jag tror att det börjar ordna upp sig igen. Jag är duktig på att oroa mig fast det egentligen inte behövs, gärna för ekonomin och för mig själv. Den här veckan rycker jag på axlarna och tänker fokusera på tre saker - äta för att må bra, träna för att det är kul och göra sånt jag tycker om. 

Annars är Stor Bror i Malaysia och hälsar på Katten. Jag är glad för att de kan få vara tillsammans ett tag och längtar tills hon kommer tillbaka till oss.

Inga kommentarer: