tisdag, december 13, 2011

Bara nästan.

15:14

Eller så vaknar jag mitt i natten av att jag har halsont.
Jag känner en eskalerande förkylning på G - det sticker och kliar i halsen, kliar i ögonen och näsan rinner. Nyser. Lyckligtvis mår jag fortfarande rätt bra trots det, så min aptit är kvar och mitt goda humör likaså (jag antar att det är att utmana ödet att skriva så. Spänning i vardagen!). Jag blev inte ens förbannad över att kämpa mig till tåget i piskade regn och motvind och behöva sitta och frysa med blöta kläder i väntan på bussen. Vissa dagar är bättre än andra, helt enkelt.

Det är nästan så att jag är tacksam för att lite halsont, för ute är det busväder å det grövsta... men bara nästan. Jag längtar efter att få springa och svettas och grimasera. Mjölksyra, tunga andetag och träningsvärk. Framför allt längtar jag konstigt nog efter gym och lyfta vikter. Frivändningar, draken och stående rodd. Jag längtar till och med efter bänkpress! Eller OK, det kanske var att ta i. Men nästan! Jag städade min plånbok idag (och bestämde mig för att föra kassabok... igen.) och hittade två gratisträningskort, ett på Sportlife och ett på SATS. Jag ska dit och leka i helgen har jag tänkt. Förhoppningsvis kan Lady Hiccups fixa något pass på Fysiken också. Min träning är väldigt lustfylld just nu - jag gör bara sånt jag tycker är roligt och det är mycket som är roligt nu! Så som jag vill ha det, så som jag mår bra av. Det odlar lust att röra på mig, att ha massa kul att se fram emot. Jag önskar att jag kunde ha en fast yogaklass i veckan, men det ligger lite i framtiden.

Inga kommentarer: