torsdag, november 17, 2011

En sån där dag.

13:48

Jag hade en massa effektiviteter inplanerade för den här dagen. Åka hit, åka dit, fixa pengar, laga mat, baka bröd, statistikjobba och handla. Mina ögon har fuckat ur igen och imorse när jag vaknade var de mer svullna än när jag gick och la mig. Klockan var 10, jag kände mig fortfarande inte helt utvilad (det är svårt om en vaknar på natten av att det kliar) och känslan av att vara miserabel var ganska tydlig. Jag bestämde mig för att försöka springa bort den, men innan jag hann ut så ringde mamma och undrade hur det var med ögonen? Det var droppen som fick bägaren att rinna över och jag grät som ett litet barn med skrubbsår i telefonen. Det gör ont, det kliar, jag ser ut som fan och jag vet inte vad det är för fel. Det är konstigt att det kan funka med mammakärlek fast hon är i ett annat land. "Nu blåser jag försiktigt på dina ögonlock, känner du det?" och det gör jag ju.

Så, jag sparar min effektivitetsdag till en annan dag. Det mest effektiva jag har gjort idag är att springa en sväng och sen till Apoteket och köpa ögondroppar. Sen har jag bara skrotat omkring föräldrarhemma, ätit lunch till frukost och försökt att ladda energi för att jobba ikväll. Vi får se hur det går. Jag ska dricka en kopp te till och tänka på glada saker.

Inga kommentarer: