måndag, september 19, 2011

Ser framåt, ser fram emot.

12:32

I lördags avslutade jag jobbet, stoppade i Föräldrarhemmet, lämnade av 2 (!) datorer, åkte hem och kurade ihop mig i soffan med en kudde tryckt mot bröstkorgen och en fleecefilt virad runt mig. Jäklar vad trött och ynklig jag kände mig. En halvtimmes slumrande senare var jag varm, sömnig och kände att om jag nu inte är vrålpepp och partysugen, so be it. Jag tog det lugnt istället för att hypa. En öl inne på Jazzhuset, en stol, penna och blocket i handen. Kanske inte så som det brukar vara ute på krogen, men jag är inte så bortskämd med skrivinspiration att jag struntar i den när den kommer.

Jag blev pepp sen. Grym releasefest. BÄST releasefest! Det är lätt den bästa konserten jag varit på - Fröken och Meldeah var på topp, så fina och energin gick nästan att ta på. Det var party, sjunga med och dansadansadansa från första till sista låten. Gåshud så många gånger under spelningen. Mjuk, kattig, smeksam soul mot hårdare, ibland smattrande snabb, rap. DE ÄR FANTASTISKA. Efteråt fick jag en lååång kram av Fröken och hon såg mig rätt i ögonen och sa sådär innerligt som bara hon kan: "Tack, tack så mycket för att du kom." Jag kunde bara le till svar. Sen missade jag min nattbuss och fick en ofrivillig kall och lång promenad hemåt innan bussen kom de sista två hållplatserna. Inte ens det kunde sabba kvällen. Två dagar senare pulserar fortfarande lusten och viljan att skriva, rappa, spela in och göra egen musik i mig.

Igår pysslade jag i köket, handlade och vogue:ade - alltid lika FAB! Kommer troligtvis att missa nästa helg, så jag bad om och fick homework av Gamble. Han sa att jag skulle öva på att göra större och tydligare rörelser med armarna - jag har en tendens att fastna inpå kroppen och jag dog lite. Det har förföljt mig genom hela min danstid, att jag inte riktigt vågar ta ut mina rörelser, göra det STORT. Saken är att jag har nog aldrig gjort så stort som när jag vogue:ar. Bara det är en förbättring och vet ni vad? Det kommer bli ännu bättre. Ge mig en vecka till så ska jag knäcka koden för min gång och större rörelser på det... och lite mer floor work. Hey, märks det att jag är pepp? :)

Finaste helgavslutningen igår med pizzamiddag med Gabs och innerligt vänskapspratande en timme för länge. Idag vaknade jag fortfarande trött efter lördagens fest och hade helst sovit en timme till. Jag är lite tystare än jag brukar vara och lite mer lättirriterad. Känslan är att måndag och tisdag kommer gå ruskigt fort och på onsdag drar jag till Staden Som Ingen Behövde för finhäng, dans och avkoppling. Mycket att se fram emot den här veckan!

Inga kommentarer: