fredag, april 22, 2011

Jag tycker jag är värd att älskas.

18:44

Jag är skitslut. Det var ungefär 4 grader imorse när jag var ute i köket och kollade strax efter åtta och typ 20 grader varmt när vi gav upp för dagen vid kl. 12 och åkte hem för lunch. Jag ägnar mig mer åt snösurfing än snowboardåkning och det är ganska hopplöst uppåkt i backarna... men jag älskar det. Det var alldeles för länge sen jag var på skidsemester och jag har jättekul... och är skitslut efter 3 timmars åkning i tung snö och kan se i månen efter att åka längd eftersom längdspåren har töat bort, men hey. Jag njuter och är nöjd av det jag har! :)

Jag insåg också när vi åkte hit att jag vill göra det här oftare. Jag är ingen stjärna på att åka varken bräda eller längdskidor, men jag tycker det är ruskigt roligt och slängde iväg ett sms till Gabs om att vi skiter i julklappar och födelsedagspresenter i år och drar ihop ett gäng, hyr en stuga och åker på skidsemester. Hon är på, så jag tänker börja planera det här ordentligt när jag kommer hem igen. Har jag förresten nämnt att jag har blivit med snowboard idag? 1650 kr paketpris för bindningar och bräda. Eftersom jag är en åka-bräda-max-3-4-gånger-om-året-människa tycker jag att jag har fått mycket för pengarna och är väldigt nöjd. :)

En känsla som har kommit krypande mer och mer under se två senaste dagarna är en känsla av egenkärlek. Jag ser mig själv i spegeln ovanför handfatet och jag tittar ner på min mage och mina ben när jag sitter ute på balkongen i solen och jag tänker att jag tycker om allt jag ser. Att jag har snygga axlar och vad spelar det för roll om magen inte är platt, när jag är ljuvligt kurvig och kvinnlig och vacker? Jag tror att mycket av det hänger ihop med "Sockerbomben"-boken och hur jag agerar annorlunda efter att ha läst den. Jag tror att jag har velat att verkligen älska mig själv väldigt länge, men eftersom jag agerade på ett sätt där jag inte var snäll mot mig själv och min kropp, så var det svårt. Och nu, när jag insett att jag gjort saker som jag inte mår bra av och aktivt jobbar med att förändra mitt beteende och mina vanor, så visar jag mig själv respekt. Jag visar att jag tycker jag är viktig, att jag är värd att må bra och är värd att lägga tid och energi på. Jag tycker jag är värd att älskas och det tänker jag visa för hela världen, först och främst genom att älska mig själv.

Inga kommentarer: