måndag, april 11, 2011

It's all in your mind.

12:21

Min söndag var ett enda stort hål av oplanerad tid. Jag gjorde massa saker, men hade ingen uppsatt tid att passa och kunde göra lite hipp som happ hela dagen. Vilket jag också gjorde. Så SKÖNT! Runt 19-tiden tog jag en promenadsväng ut i det ljuvliga vårvädret, tränade rap och väl hemma igen gjorde jag min rehab på vardagsrumsgolvet. Höfterna mår otroligt mycket bättre, det har varit en stadig uppgång sen i torsdags. Idag tänkte jag kicka igång lite försiktigt med dans och så hur det går. Frustrationen över att inte få dansa hur mycket jag vill är på topp, men det är också motivationen om att ta hand om mig själv för fan! så att jag ska kunna träna och hålla på så mycket jag vill.

Igår började jag läsa en bok mamma lånat hem - "Sockerbomben i din hjärna" av Bitten Jonsson och Pia Nordström. Nu är den slut. Jag mer eller mindre sträckläste den och har så mycket tankar i huvudet att det inte får plats, för jag känner så väl igen mig i stora delar av det som skrivs. Shit. Shitshitshit. Den främsta känslan är framförallt Fy fan vad skönt att det inte bara är jag som har känt sådär. Att det faktiskt är svårare än en kan tro att bryta ett beroende, vad den än kan vara för något. Men att det går och att det finns andra som också är det. Det är lustigt, jag känner mig ibland ensam i världen om att ha ätstörningar, fast jag vet att det är jättemånga andra som också har det.

Inga kommentarer: