tisdag, mars 08, 2011

ÄNTLIGEN SEMLADAG!

11:29

Det känns som jag har inget och jättemycket att berätta. Egentligen är det mest tankar och inte så mycket som faktisk har hänt. Jag älskar att dansa och vill verkligen göra det mer än jag gör nu. Ja, det går. :P Jag menar liksom mer kvalitétstid. Gå in för att bli bättre och inte bara dansa. Jag slutade min houseklass förra veckan och skrev in mig på lockingen istället. Jag har försökt, på riktigt, men jag gillar inte house. Eller, rättare sagt - jag gillar inte housemusik och det är en sjukt stor del för mig att kunna gilla musiken när jag dansar. The music moves me, inte tvärtom. Jag gillar funky stuff! :)

Fredagslektionen med Twinsen är så bra. Ingenting de gör är särskilt lätt, men även om de är grymma tekniskt och dynamiskt är det fortfarande inte det som gör att de har en alldeles särskild plats i mitt hjärta - det är deras groove och att de alltid tar sig tid om jag vill fråga eller prata. Jag är bra på att tänka "Nu jävlar!" och sen köra stenhårt i en vecka och sen slacka av. Och sen börjar det om. Så, nu är jag inne i min "Nu jävlar!"-vecka och tänker att jag vill fortsätta köra på. It's tha freakin' groove och att nöta in de teknikerna jag vill ha. Dynamik. Yepp.

Jag har dock varit väldigt bra med att köra lite fys varje dag. Åh, jag får aversions bara av att tänka på att gå till ett gym. Haha, det är lustigt, jag bodde nästan där ett tag när jag spelade handboll och tiden efter det. ^^ Jag kör på enkla övningar med kroppen som vikt och så lite varje dag. Siktar mest på att bli stark grenspecifikt. Breaken - hejsan armhävningar! Träningsvärk i axlarna idag.

Idag hittade jag min borttappade vante - den hängde på en rosenbuske hos farmor och farfar. Jag tappade den för typ en vecka sen. Happyjoy! :) Sen har jag kommit på hus jag ska få mysljus i min hall och det är ÄNTLIGEN SEMLADAG! =D

Inga kommentarer: