söndag, oktober 24, 2010

Söndagstankar.

18:23

Vips har hela veckan gått igen. Jag har varit halvkrasslig sen i tisdags, men inte fått tillfälle att vila eftersom det var show på en fest med några från klassen i lördags. Hitta på koreografier och övaövaöva. Jag stod för två solon, ett i hiphop och ett i break. Mitt livs första breaksolo för publik och det kändes helt fantastiskt! Om mindre än en vecka (lördagen 30/10) ska jag battla på riktigt för första gången, i Göteborgs hiphopmästerskap i KulturATOM. Kom gärna dit, feel the love och supporta, det blir en toppenkväll med start kl. 17! :)

Resten av veckan känns lite som ett virrvarr. Det har nog varit en ganska vanlig vecka, med undantag för en emergencykväll med en vän, med det hela löste sig på bästa sätt. Tack och lov. Maten är upp och ner. Mest lägger jag alldeles för mycket tid att tänka på den. Jag tycker det är svårt att hantera alla känslor som finns och kommer upp, jag vet liksom inte var jag ska göra av allt eller vad jag ska göra med det. Det är väldigt sällan som det är typ av mat som påverkar, som jag nämnt innan är det mängden som är svårt, spela roll om det är morötter, pizza eller bröd. Det är jobbigt att vara så medveten om det hela tiden, men på något sätt känns det bättre. Imorgon är det prat-tid igen. Nysta upp.

Jag är så tacksam att jag kan bo hos mamma och pappa. Det är inget hets eller bråttom eller tidsgräns för hur länge jag får bo här. Det är en otrolig trygghet att jag kan förlita mig på det och bara släppa tankarna på "måste leva ett självständigt liv samtidigt som jag försöker bli frisk". Det hade stressat skiten ur mig. Jag var hemma i min lägenhet i lördags - vattnade blommorna, diskade disken som stått i diskhon i tre veckor och dammsög i köket. Det kändes bra. Kanske att jag kan sova där någon dag den här veckan. Vi får se.

Ikväll sitter jag och lyssnar igenom min mapp med breakmusik och tar bort de låtar jag inte tycker om ur min mp3-spelare. Förresten kan du ladda ner grym musik med Silversystrar på deras hemsida! :) Mitt i ens eget liv finns det andra människor som är ljusglimtar i vardagen, som gör att en kan fortsätta tro på kärleken och allt runt omkring - grattis Bella och Adam!

Inga kommentarer: