söndag, juli 04, 2010

Träning och dans är terapi.

21:30

Med tanken: "Du vet att det känns mycket bättre efteråt." kom jag i träningskläder och iväg. De första 5-7 minuterna var hopplöst sega - kroppen trött, huvudet inte med. Sen, precis som jag hade tryckt på en knapp, släppte det och jag insåg att det här var precis vad jag behövde istället för att sitta hemma och sura. 10 poäng av 10 för självkännedom. ;) Jag hittade uppgången till Safjället (som jag lyckades slarva bort mentalt i vintras) och avnjöt 2,5 km backigt skogsspår, med avbrott på 12 minuter för lite magträning, core och armhävningar. Skönt muskelsvid innan jag sprang resten av vägen hem.

En dusch och en sofflunch med bok i knäet senare drog jag på mig danskläder och cyklade in till Liseberg för salsa. Fick dessvärre klara mig utan Halmstad den här veckan också eftersom han blev sen = fick dansa med gubbe igen. Nerköp sen förra veckan, för den här gubben hade ingen taktkänsla alls. Vet ni hur svårt det är att dansa pardans med någon som inte för OCH inte dansar i takt när man är nybörjare själv?! Jag lyckades med mitt mission från förra veckan (dansa fler danser) - Halmstad, okänd man som bjöd upp mig och Z. Svårt, huvudet segt och massa saker att tänka på hela tiden - men roligt, oh så roligt. :) Fått massa tips och skratta åt Z och Halmstad som efter en diskussion om hur man ska föra sa: "Jag vill se dig föra henne." (Z syftar på mig) Halmstad: "Jaha, men jag vill se dig dansa med henne!" och så höll de på så ett tag och jag hade tydligen inget som helst att säga till om. :P Slutsats: Halmstad är bra på att föra och Z är en mycket informativ och pedagogisk danspartner. Alla nöjda - jag mest nöjd. :)

Nu är jag ruskigt trött och ska knyta mig inför ny vecka imorgon. Inbokad löptur på 8an med Lady Hickups imorgon - yay! :)

Inga kommentarer: