söndag, juli 18, 2010

Bästa avslutningen på en fin helg kan vara en löprunda med en bästa vän.

21:50

Lady Hickups dök upp strax innan fem - vi bytte om och fick sedan konstaterat att mammas cykel var paj, så vi kunde inte alls cykla till Bunketorp och tillbaka som jag hade tänkt. Plan B - tigga skjuts av föräldrar. Jag lyckades till hälften och pappa lovade att komma och hämta oss när vi var färdigsprungna. Med det lät vi nöja oss och knallade iväg. Framme i Bunketorp föll valet på 5an och det var lika underbart vackert som vanligt. Skog, lukten av solvarm skog gör mig alldeles lycklig i hela hjärtat. Det var ett alldeles lagom pass - bara springa igenom kroppen en sväng, i lagom tempo för att hinna föra småflämtande konversationer då och då (det väsentliga hade vi redan hunnit diskutera under promenaden dit. :)). Det lustiga var att det kändes som vi började springa och sen vips! var vi klara. Klockan stod på 36 minuter, men det kändes mer som 5. Spännande. :P

Pappa väntade punktligt på parkeringen - sån lyx det är att få skjuts hem efter träning! Vi hann med en kopp te och lite slappande på altanen innan Lady Hickups begav sig hemåt och jag lagade kvällsmat. Det mesta packat inför att åka till Sommarstället imorgon. Yay! Något har knutit till sig i min rygg efter löpningen och gör otrevligt ont. Jag ska lägga min trötta kropp i sängen och försöka sova bort det.

Inga kommentarer: