torsdag, maj 27, 2010

I statistikmanualernas värld.

14:40

Igår var jag aptrött hela eftermiddagen och kom i säng i ordentlig tid. Imorse vaknade jag och var mindre trött än måndag-onsdag, och dessutom med lite springlust i benen! :) Strax efter halv sju tassande jag försiktigt omkring i huset och leta frenetiskt, men tyst, efter löpartights och träningslinne. Efter en kik på termometern (vaddå bara 5 grader!?) drog jag på mig en tunn fleece innan jag stoppade fötterna i mina nya fina skor och stack iväg. Det blev en klassiker - mot min gamla lågstadieskola, ett varv runt Isaks mosse och sen hem. Halvvägs runt mossen stannade jag för lite fys - dra benen mot magen, utfallsteg med överkroppsrotation, benlyft på bord (det var ju faktiskt ingen bänk) och lite tricepshävningar. Tre varv på det och iväg hem på rätt trötta ben.

Provade att göra en ny smoothie på vindruvor och fikon till frukost - jag skulle nog slopat sesamfröna, det blev en liten kvalmig smak som inte var riktigt bra. Jag ska experimentera lite, så dyker den kanske upp på nätet när jag fått till den. :)

Haha, det har bara tagit mig tre dagar så vill jag börja klaga på mitt sommarjobb. But I won't! Oavsett hur långt ifrån det är det jag egentligen vill syssla med (friskvård och kost är i min värld en bra bit från statistikprogramsmanualer) så kommer jag hålla mig på fötter och till och med kunna ha lite extra kul tack tack vare det här. Ingen klagan idag (men det kommer säkert framöver...)!

Inga kommentarer: