torsdag, mars 11, 2010

Post-monsteronsdag.

09:52

Min älskade kick-ass-kropp tycks ha vant sig vid monsteronsdagarna och jag är inte i närheten av komastadiet som jag befann mig i de tre första torsdagarna. Då stapplade jag omkring som en zombie och knappt var förmögen att sätta två ord efter varandra. Imorse gick jag min promenad och nästan studsade av energi. Sure, kroppen är lite småstel, vissa rörelser påminner mig om träningsvärk, men energin är det inte fel på. Underbar känsla. :)

Mycket freestyle igår, det är nog så onsdagarna kommer se ut framöver. Jojes klass ägde. Det är något med honom som gör det lättare att släppa loss (och att det är första klassen så jag inte är så förbannat trött). Det gick bra. Det kändes bra. Jag blir galen för att jag inte riktigt känner att jag får något flyt i min freestyle, det går liksom lite hackigt och blir ingen riktigt smooth övergång från tekniskt till mer groove. Pratade med Joje efteråt och han försäkrade: "Det kommer!" Han har rätt, I suppose, men jag vill att det ska hända NU! tålmodig som jag är. :P

Pop-A tjatade på mig (hela klassen, men jag har ju tre klasser på raken med honom, sooo...) i tre timmar igår: "Tänk inte steg! Jag vill inte se er tänka steg, då fastnar ni! Tänk dans, bara dansa, fula er, jag struntar i vad ni gör!" Ju tröttare jag blir, desto mer tänker jag steg, vilket också gör mig vansinnig. En riktigt nice koreografi första poppingklassen, bra övningar och battles andra klassen. Första solot kändes helt okej, andra var bara krampaktigt och jobbigt. Jag vill inte jämföra mig med de andra, men det är svårt. Jag jobbar på att vända det till inspiration - aha, han gjorde så, så kan man ju göra! Det kommer, det också. :) Battles på hiphopen också, en form av "Herren på täppan" och damn it, det var riktigt roligt! Det är hela grejen men att dansa mot någon, apa sig och kaxa sig, som gör det. Freestylen flöt lite bättre, blev lite lättare. Like it.

När jag kom hem lyckades jag uppmana tillräckligt med energi för att duscha och hänga upp kläder. Imponerad av mig själv. Idag skaffade jag en lite oväntad tvättid och ska snart kicka igång pluggandet. Min handledare har godkänt min enkät, tjoho! :D

Inga kommentarer: