måndag, mars 15, 2010

MU, dag 14 och utvärdering v. 2.

MU, dag 14.
1 träningspass, dans ca 1 h. (-4)

Utvärdering, v. 2
19/15 träningspass
190/300 armhävningar
16/30 min sammanlagt i plankan (på tårna)
280/250 sidoutfall (125 på varje ben)
69/200 burpees
14,5/70 km på valfritt sätt
0/2 nya träningspass.

30 minuter egentid - det blev en halvtimme i badkaret den här veckan också. Mmmm. :)
1 affirmation upprepad massa gånger - check!

Godis-kakor-bullar-stopp - något lättare den här veckan när jag inte varit hos mormor&morfar. Helt klart värst när farmor ställde sig och gjorde sockerkaka i måndags. Det luktade sockerkaka i precis heeela huset. Sen ett par kvällar med major sötsug, men det har faktiskt gått bra. Jag är jättenöjd med mig själv. :)

2/2 nya recept har lagats. Almost by mistake. Biff á la Lindström med Lady Hickups, något jag vare sig gjort eller ätit förut. Och så har jag prövat att laga jordärtskockor, det var också en ganska ny bekantskap (tror jag ätit det en gång förut...). :)

Sååå... halvvägs igenom kan jag konstatera att träningspassen och utfallen är redan klara, liksom utmaningen på matfronten. Jag är i fas med både armhävningar och plankan och ligger rätt bra efter både med kilometrar, burpees och att pröva två nya träningspass. Affirmationen fungerar bättre än jag trodde och jag tycker faktiskt det hjälper, känner mig mer förälskad i mig själv bara för att jag är som jag är, vilket känns fantastiskt. Och att avsätta qualitytime med mig själv och bara mysa är också grymt bra.
Jag gillar MU. Nu kör vi tredje veckan och spär på med lite extra burpees och ett par löp-pass! :)

Inga kommentarer: