tisdag, mars 16, 2010

Med lite mindre engagemang.

09:50

Skolan går segt. Inte för att jag inte gör saker eller för att det är obarmhärtigt svårt, jag har bara grymt svårt att fokusera på den. Det enda jag vill göra är att dansa. Det rycker i fingrarna när jag sitter vid datorn - letar battles, tutorials och inspiration på Youtube. Letar dansevenemang och klubbar att gå till på Facebook. Letar musik som får mig att dansa när jag väntar på bussen och när jag går. Dansar mer eller mindre konstant i huvudet, går till TFDA en timme innan min egen lektion börjar. Det kryper i hela mig, det är så mycket som vill ut, nu! En kreativitet som jag inte sett på maken till på längelänge.

Men, här sitter jag. Med statistik och vetenskapliga artiklar och en enkätundersökning. Nej, jag klagar inte, verkligen inte. Konstaterar bara att det är inte det här jag vill göra just nu, men vill inte ge upp mitt i. I'll do this, tycker inte om att inte slutföra saker. Kanske dock med lite mindre engagemang än vad uppsatsen förtjänar. :P


Jag mår bättre än igår. Solen skiner, jag är hos farmor&farfar och slipper höra det tröstlösa bilandet i betong. Har fått uppmuntrande sms och meddelanden som värmer ända ner i tårna och jagar bort mycket av det ledsna.

Inga kommentarer: